Tekstovi u Čitanci grupisani su tematski, a književno-teoretski pojmovi se uvode postepeno i međusobno nadovezuju. Književni pojmovi se objašnjavaju rečnikom bez oveštalih fraza već isključivo vodeći se imperativom da dete razume obrađeni pojam. Autorka je vodila računa o broju obrađenih pojmova po lekciji.
Čitanka podstiče kritičko mišljenje učenika i olakšava interpretaciju teksta učiteljima. Svaki tekst prati sadržajna metodička aparatura, koja predstavlja značajnu podršku učitelju u nastavnoj interpretaciji. Najviše pažnje u metodičkoj aparaturi posvećeno je tumačenju teksta kroz tri segmenta: Razgovaramo, Stvaramo i Vežbamo. U odeljku Razgovaramo dati su nalozi koji se odnose na različite nivoe razumevanja teksta. U odeljcima Vežbamo i Stvaramo dati su zadaci za uvežbavanje usvojenih sadržaja, sa prostorom za pisanje ili crtanje odgovora – i sve je to uvek tematski vrlo čvrsto u vezi sa obrađenim tekstom.
Važan segment metodičke aparature jeste onaj deo koji se odnosi na pisca. Uz naslov dela uvek stoji fotografija ili slika književnika, kao i pregled njegovih/njenih tekstova koje su učenici već čitali, ali i preporuke za dalje čitanje. Nakon književnog teksta se nalazi kratka biografija pisca, dopunjena njegovim/njenim kratikim autentičnim iskazom različitim, prigodnim temama: detinjstvu, roditeljima, igri, deci, knjigama, školovanju itd.
Na kraju svake tematske celine je Obnavljalica, tj. rezime-stranica, s različitim tipovima zadataka i zahteva kojima se proverava stepen usvojenosti pojmova i sadržaja obrađenih u tom čitanačkom bloku.