Udžbenik je koncipiran tako da se uvek polazi od onoga što je učenicima poznato iz ranijih razreda ili iz prethodnih lekcija, a zatim se ide ka usvajanju novih i nepoznatih pojmova iz lekcije koja se obrađuje. Lekcije su obrađene po ERR modelu – evokacija, razumevanje značenja, refleksija. U tu svrhu u udžbenik je uveden lik dečjeg tableta Toše. Na njegovom displeju, na početku svake lekcije, nalazi se uvodni tekst koji će učenike podsećati na prethodno stečeno znanje, bilo iz ranijih razreda ili iz neke od prethodnih lekcija (evokacija). Nakon toga sledi odeljak sa polaznim lingvometodičkim tekstom. On je predstavljen u vidu stripa ili kao književnoumetnički tekst priređen tako da se jasno uoči obrađivana jezička/pravopisna pojava. Potom sledi teoretska razrada date pojave i jasno istaknuto pravilo i norma koju treba zapamtiti (razumevanje značenja). Na kraju svake lekcije dati su zadaci za proveru usvojenosti gradiva (refleksija).
Nakon određene grupe lekcija u udžbenik je ubačen odeljak nazvan Tošina enigmatika, koji sadrži enigmatske zadatke i pojmovne mape koje učenici sami popunjavaju.
Na kraju udžbenika se nalazi Tošin pravopisni podsetnik, koji je osmišljen kao tabela pravopisnih pravila koja mogu doprineti boljem usvajanju gradiva, a pre svega pismenosti i pravilnog jezičkog izražavanja.
Primeri su birani tako da pokažu učenicima funkcionalnost jezika i usmere ih na njegovu primenu i međusobnu povezanost gradiva i životnih situacija, teže ka funkcionalnom obrazovanju učenika i njegovoj funkcionalnoj pismenosti. Osim toga, udžbenik neguje lepotu jezika, tradicionalne vrednosti, duh patriotizma, ali i tolerancije i razvija svet o različitostima koje treba prihvatiti i poštovati.