Radna sveska je dvostrana i sadrži zadatke koji prate i Čitanku i Gramatiku.
Radnu svesku uz Čitanku odlikuje bogatstvo tipova zadataka. Tu su i zadaci otvorenog tipa, ali i ukrštenice, asocijacije, razne jezičke igre, čime je ostvarena i veza s drugim podoblastima predmeta Srpski jezik – dakle, ne ograničava se samo na književne tekstove, već se dotiče i jezičke kulture. Pojedini obavezni programski tekstovi u radnoj svesci grupisani su prema tematskim ili strukturnim sličnostima. Kada se sukcesivno obrade na nastavnim časovima, zadaci u radnoj svesci služe za mini-sistematizaciju. Radna sveska nije zamišljena kao zbirka zadataka za proveru znanja sa rešenjima, već kao dopuna čitanačke metodičke aparature. U njoj je više prostora dato za pismeno rešavanje zadataka i naloga, za generalizaciju zaključaka proisteklih iz interpretacije teksta i za međupredmetno povezivanje.
Radna sveska uz Gramatiku prati koncepciju udžbenika. Zadaci i pitanja su osmišljeni tako da učenici provežbaju naučeno gradivo i primene znanje na zanimljiv i kreativan način. Svi zadaci su osmišljeni tako da se odnose na tri nivoa znanja – osnovni, srednji i napredni nivo, a po svojoj strukturi su raznovrsni: jednostruki i višestruki izbor, povezivanje, dopunjavanje rečenica, zadaci otvorenog tipa, ukrštenice… Novina je to da učenici imaju priliku da vežbaju učeničku samoprocenu rešavajući i bodujući zadatke koji se nalaze u Tošinoj proveri znanja. Na kraju svakog vežbanja nalazi se tabela za samoprocenu uspešnosti i samostalnosti u radu, što podstiče učenike da promišljaju o svom znanju.