Mali rečnik tolerancije namenjen je mladim ljudima koji u vrtlogu života pokušavaju da nađu svoje mesto, da se samoostvare, a da pri tome poštuju i ne ugrožavaju druge ljude.
U Rečniku su dati pojmovi koji traže puteve i načine osmišljavanja kvalitetnog života u zemlji u kojoj žive različiti narodi, nacionalne manjine i nacionalne zajednice, u kojoj se živi u različitim uslovima i sa različitim shvatanjima. Kroz objašnjenje pojedinih pojmova daje se podsticaj učenju i obrazovanju, samoaktuelizaciji, ali i poštovanju i toleranciji onoga što je različito među pojedincima.
Razgovor između mladih i njihovih nastavnika ili roditelja, bilo u vidu diskusije ili dijaloga, na temu nenasilja, empatije, tolerancije, kvalitetnog života i sl. mora biti spontan i nikako vremenski ograničen.
Upravo pojmovi i situacije koji su opisani u Malom rečniku tolerancije daju mogućnost spontanog i nenametnutog razgovora koji može da traje desetak minuta ali i više časova. Tekstovi su pogodni za početak bilo kog časa u školi, kao tema na času odeljenjskog starešine ali i kao veoma ozbiljna tema za porodične razgovore.
Za ovakve razgovore nisu potrebne posebne pripreme ili dodatni materijal i mogu biti početna tema za mnoge diskusije tokom cele školske godine, a ne samo u njenim prvim danima. Dovoljno je samo pročitati tekst o nekom pojmu, pitati mlade šta misle o tome i pustiti da raz- govor spontano teče bez nametanja određene strukture časa u vidu radionica, prezentacija ili nastavničkog, odnosno roditeljskog predavanja.